به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون) منتخبان نخستین جشنواره ارزیابی روابط عمومی های صنعت آب و برق در 13 محور ارتباط با رسانه ها، ارتباطات درون سازمانی، مستندسازی، پژوهش، مدیریت و برنامه ریزی، فرهنگ سازی، ارتباط با پاون، آموزش همکاران، حضور در فضای مجازی، تبلیغات محیطی، جشنواره و نمایشگاه، نوآوری و خلاقیت و رادیو و تلویزیون مورد ارزیابی قرار گرفتهاند.
"صديقه ببران" مديرکل روابط عمومي وزارت نيرو در مراسم پایانی نخستین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای صنعت آب و برق افزود: روابط عمومی به عنوان نهادی که وظیفه ایجاد ارتباط بین سازمان و مخاطبان را بر عهده دارد، نقشی حساستر و مهمتر را عهدهدار شده و ضمن تعیین اهداف کیفی، اهداف کمی مشخص و قابل ارزیابی همراه با نتایج ملموس را ترسیم کرده است.
وی ادامه داد: تحقق بخش قابل توجهی از اهداف کمی صنعت برق از جمله مدیریت مصرف 3000 مگاوات از پیک بار امسال بر عهده بخشهای غیر فنی، از جمله مجموعه روابط عمومی بودهاست، از این رو سنجش میزان دستیابی به این اهدف میتواند منجر به بهبود عملکرد روابط عمومیها شده و در راستای اهداف اساسی رویکرد جدید وزارت نیرو قرار گیرد.
مديرکل روابط عمومي و اطلاع رسانی وزارت نيرو با اشاره به اینکه برگزاری نخستین جشنواره ارزیابی عملکرد روابط عمومیهای صنعت آب و برق در ابتدای سال 97 طراحی شده و در دستور کار دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو قرار گرفت، اضافه کرد: معرفي رويكردهاي نوين در روابط عمومي، تبيين راهبردها، اهداف و برنامههاي روابط عموميهاي صنعت آب و برق، سنجش عملكرد روابط عموميها، رتبه بندي وكمك به درك و كاهش فاصله بين اهداف و واقعيتها، به عنوان رویکرد اساسی برگزاری این جشنواره درنظر گرفته شدهاست. همچنین تعيين چارچوبي براي سنجش وضعيت اقدامات انجام شده، تشخيص به موقع چالش ها و نقاط آسيب پذير، شناسايي نقاط قوت و ضعف روابط عموميها و زمينه هاي قابل بهبود و تبادل تجربيات درون و برون سازماني با بكارگيري ابزار بهينه كاوي و ايجاد انگيزه در جهت ارتقای كاركرد و بهرهوري روابط عموميها از دیگر اهداف این جشنواره است.
ببران اظهار کرد: یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای این جشنواره سنجش میزان تطبیق عملکرد شرکتهای مادر تخصصی و استانی و مقایسه آن با اهداف کمی ترسیم شده که در برنامه سالانه روابط عمومی وزارت نیرو نيز قرار گرفته است.
وی در پایان از تلاش اعضای کمیته داوران؛ دکتر مهدخت بروجردی علوی، دکتر حسین افخمی، دکتر محمدمهدی فتورهچی و دکتر داود زارعیان که دانش و تجربه خود را در اختیار وزارت نیرو قرارداده و با انتخاب آثار برتر، معیار جدیدی برای فعالان عرصه روابط عمومی در صنعت آب و برق و سایر بخشها ترسیم کردند، قدردانی کرد.