چاپ        ارسال به دوست

عکس سیمولاتور
معرفی واحد سیمولاتور نیروگاه طرشت

معرفی واحد سیمولاتور شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت، سیدیحیی نوبخت مدیرعامل درباره سیمولاتور نیروگاه طرشت عنوان کرد:

تا چندی پیش، استفاده ازسامانه های شبیه ساز نیروگاهی برای اجرای آموزشهای موثر شغلی تخصصی در شاخه بهره برداری از نیروگاهها چندان موسوم و فراگیر نبود. وی افزود: تا آن زمان مشکلاتی از قبیل نیاز به صرف هزینه های ارزی، اعزام پرسنل به خارج از کشور و لزوم آشنایی نسبتا خوب مخاطبین با یک زبان خارجی، ازجمله موانع عمده برای استفاده از این تکنولوژی ارزشمند، جهت خیل عظیم نیازمندان واقعی به این آموزشها به شمار می آمد. با سرمایه گذاری صنعت برق ، اولین سیمولاتور نیروگاهی کشور برای نیروگاههای بخاری در اواسط سال 1380 و به دنبال آن اولین سیمولاتور سیکل ترکیبی در سال 1389 خریداری و در محل نیروگاه طرشت مستقر و جهت بهره برداری نصب و راه اندازی شده است . مدیر عامل نیروگاه طرشت ادامه داد: بدین ترتیب امروزه تمامی مدیران، کارشناسان و اپراتورهای اتاق فرمان نیروگاههای بخاری و سیکل ترکیبی کشور این امکان را دارند که جهت تمرین و افزایش مهارتهای فردی و تیمی در اتاق فرمانهای شبیه سازی شده از نوع متناسب با نیاز خود، از این تکنولوژی مدرن آموزشی بهره مند گردند.

در سیمولاتور برخلاف آموزشهای کلاسیک، ارزشیابی گروهی حاکم بوده و همه افراد یک گروه اعم از قوی یا ضعیف یک امتیاز و آن هم امتیاز اجرای موفقیت آمیز و مطلوب یک تست را کسب می نمایند. سیمولاتور وسیله ای دارای قابلیت شبیه سازی محیط کار واقعی برای بهره برداران است و در سناریوهای آن مخاطبین در نقش سازمانی خود ایفای نقش می نمایند. بنابراین اگرچه توانایی افراد یکی از پارامترهای مدنظر برای ارزش گذاری کار آنان است ولی پارامتر مهمتر ازآن، ارزیابی برآیند کار افراد در گروه یا شیفت کاری است. در سیمولاتور همچون نیروگاه، یک شیفت به نام شیفت متوسط و یا ضعیف مطرح شده و تمرینات در آن گروه آنقدر تکرار می شود تا با افزایش توان افراد، توان اجرائی و سطح هماهنگی گروه ارتقاء یابد. یعنی افزایش توان فردی در سیمولاتور با افزایش درک وی از اثرات مطلوب یا نامطلوب کار وی در کار تیمی مورد دقت و تمرین قرار می گیرد. در سیمولاتور هدف اصلی، افزایش درک مشترک همه افراد از روح حاکم بر کل کار و کسب نتیجه مطلوب گروهی است.

 

وی ادامه داد: در آموزشهای سیمولاتوری چون افراد در جایگاههای متفاوتی قرار می گیرند، بنابراین بر خلاف آموزشهای کلاسیک همه مخاطبین نقطه شروع و نقطه پایان و نیز برنامه آموزشی متفاوتی را در کلاس مشترک تجربه می نمایند. با این وجود سناریوهای آموزشی به گونه ای طرح شده و پیش می روند که همه افراد گروه نه تنها باید انگیزه خویش برای رسیدن به نتیجه مطلوب را همواره حفظ نمایند، بلکه در جهت تقویت روحیه همکاری و طلب استمداد از بقیه افراد نیز نهایت تلاش خود را نموده تا از عهده اجرای موفق یک کار گروهی برآیند.


٠٧:١٣ - چهارشنبه ١ خرداد ١٣٩٨    /    عدد : ١٢٩    /    تعداد نمایش : ١٣٤


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج